| Gå til foreningen startside | Gamle rapporter | Udenlandske rapporter |
|
Vigtigt: Information om gældende frivillige populationsbeskyttelser af insekter i Danmark
Husk: Disse rapportsider er kun beregnet til observationer og meddelelser vedr. sommerfugle. Diskussioner, annoncer og lignende indlæg slettes uden varsel! Bemærk venligst at alle observationer skal indeholde mindst artsnavn, dato og stednavn for være brugbare! |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |
| Rapportør | Obs. dato | Distrikt | Obs. type | Martin Bjerg | 19/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Rundtur ved Frederiksværk/ Asserbo gav to xanthomelas, mange io og rhamni, samt lidt c-album, rapae, napi og urticae. Xanthomelas'erne er godt nok ved at være trætte at se til nu. Har fulgt et to forskellige eksemplarer den sidste uge. Troede jeg i hvert fald. Da jeg begyndte at ordne billederne, viste det sig, at "begge" var blevet udskiftet to gange i løbet af ugen, så det på begge lokaliteter handlede om tre forskellige. Der er vist god kamp og udskiftning om de gode varme hjørner. Skrevet d. 19/4-2015 | Roland Jacobsen | 18/4-2015 | EJ | Dagsommerfugle |
|
Celastrina argiolus i dag på Østerhede, Samsø Skrevet d. 18/4-2015 | Magnus Vest Hebsgaard | 18/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Tur med Emil Bjerregård i Tisvilde-området i dag: 1 antiope, 1 napi og 1 rapae i Ellemosen og 1 mulig Callophrys rubi på Melby Overdrev. Dertil lidt rhamni og forskellige takvinger (dog ingen sikre xanthomelas) på de nævnte steder, og i Asserbo Plantage, Tisvilde Hegn (inkl. Bølleljungen) og hedemosen på Asserbo Sand, med omkringliggende områder. Skrevet d. 18/4-2015 | Jan Fischer Rasmussen | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Thomas: OK - så var det nok en af "mine" Skrevet d. 17/4-2015 | Thomas Møller | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Jan, 'min' xanthomelas holdt også til i den vestlige lysning i Åmosen - altså den med al Mosebøllen. Jeg skulle på job, så jeg havde ikke så meget tid til rådighed.. ;) Skrevet d. 17/4-2015 | Martin Bjerg | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Omkring Frederiksværk; et par napi, rapae, mange io og enkelte urticae. Desuden to meget trætte xanthomelas. Tilsammen havde de lige vinge nok til at lave et pænt eksemplar, men med power nok i behold til at jage io'erne væk fra solpletterne. Skrevet d. 17/4-2015 | Jørgen Verner Hansen | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
En ret velholdt xanthomelas i et sumpet område for enden af Køge Ås. Min anden, den første så jeg i sommer i Krageskoven. De virker ret intelligente, nysgerrige. Også denne kredsede om mig - ven eller fjende? Ven, selvfølgelig. Så satte den sig halvanden meter fra mig på et vissent siv og solede sig. Der blev den siddende. Til sidst blev jeg træt af at stå og glo på den. Jeg fløj væk før den. Så også 5 rhamni, 2 cardamines, 1 c-album, 1 urticae og 2 io. Skrevet d. 17/4-2015 | Emil Bjerregård | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Kiggede lidt efter rubi i Gribskov i dag, uden held, men så 2 levana v. Bregnemose. Ellers ikke så meget andet. Skrevet d. 17/4-2015 | Magnus Vest Hebsgaard | 17/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Årets første aegeria i Vinderød Skov, samt 1 napi hjemme i haven. Kan også se at en Callophrys rubi er meldt fra Jylland (også fra i dag). Skrevet d. 17/4-2015 | Martin Bjerg | 12/4-2015 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Var lige en tur på Arrenæs i det iskolde blæsende vejr, men der var både en xanthomelas ved Dunkehuse sammen med et par urticae og endnu en sammen med et par io i Auderød Skov. Skrevet d. 15/4-2015 |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |