| Gå til foreningen startside | Gamle rapporter | Udenlandske rapporter |
|
Vigtigt: Information om gældende frivillige populationsbeskyttelser af insekter i Danmark
Husk: Disse rapportsider er kun beregnet til observationer og meddelelser vedr. sommerfugle. Diskussioner, annoncer og lignende indlæg slettes uden varsel! Bemærk venligst at alle observationer skal indeholde mindst artsnavn, dato og stednavn for være brugbare! |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |
| Rapportør | Obs. dato | Distrikt | Obs. type | Peder Skou | 5/12-2013 | Dagsommerfugle |
|
Det er nok en god idé at aflyse aftenens julemøde. Foreningen skulle nødigt miste medlemmer p. g. a. nedfaldne tagsten. Da orkanen 3. december 1999 ramte Syddanmark havde Fynske Entomologer planlagt julemøde den aften. Jeg syntes at det var lidt pjattet at de ansvarlige aflyste. Det viste sig at jeg tog helt fejl. Så godt at bestyrelsen tager ansvar. Better safe than sorry. Og så iøvrigt: God jul. Skrevet d. 5/12-2013 | Erik Steen Larsen | 1/12-2013 | LFM | Dagsommerfugle |
|
Bare en pudsig iagttagelse: Første observerede dagsommerfugl (imago) i 2013 var lidt atypisk en Admiral, Vanessa atalanta. I øvrigt observeret af Poul Szyska d. 3. marts 2013. Så Poul både åbner og lukker ballet i 2013 (med atalanta);-) Skrevet d. 1/12-2013 | Poul Szyska | 30/11-2013 | LFM | Dagsommerfugle |
|
Hej! Blot for at gøre verden og livet lidt mere besværligt. Den 18/11 fandt jeg en frisk trafikdræbt Admiral(atalanta) på en vej lige uden for Gedesby By. Der har været mange hernede hele efteråret, så adskillige forsøger sikkert at overvintre. Admiralen er blandt takvingerne, den der længst holder ud og først viser sig igen til foråret. Den 'sover let' og varmt vejr i december vil sikkert kunne lokke eksemplarer frem. Skrevet d. 30/11-2013 | Thomas Møller | 29/11-2013 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Nej ;) Skrevet d. 29/11-2013 | Martin Bjerg | 23/11-2013 | Dagsommerfugle |
|
Tak for kåringen, men ....... er det ikke lige tidligt nok ...... det bliver sol i morgen. Skrevet d. 23/11-2013 | Thomas Møller | 21/11-2013 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Tillykke til Peder Skou for årets sidste observation af flyvende dagsommerfugle! Og stor applaus til Allan og Martin for sammen at vinde kategorien for ikke-overvintrende dagsommerfugle med deres phlaeas-observationer fra 8. november! Og en tanke til de små kræ.. Tak for i år! :) Skrevet d. 21/11-2013 | Peder Skou | 13/11-2013 | F | Dagsommerfugle |
|
I dag kl. ca. 15 på gågaden i Svendborg: 1 stk. admiral der gjorde det det som jeg synes kun denne art kan, flyvende energisk i skyggen i blot 5-6 graders varme. Så det er ikke helt vinter endnu, og hurra for det. Ved hjemkomst fra byen kl. godt 17.30 en frostmåler, nok en brumata, flyvende ved vores lille kræger-hegn. Lidt specielt med en admiral og en frostmåler med få timers mellemrum. Skrevet d. 13/11-2013 | Martin Bjerg | 13/11-2013 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
En enkelt io sad og småfrøs på stengærdet ved Sonnerup Skov v. Kregme. Skrevet d. 13/11-2013 | Thomas Møller | 11/11-2013 | NEZ | Dagsommerfugle |
|
Det bliver svært at stikke de små, tapre phlaeas.. Jeg så ingen storsommerfugle i Dyrehaven i dag, men der var stadig en håndfuld guldsmede, der solede så godt de kunne. Skrevet d. 11/11-2013 | Peder Skou | 10/11-2013 | F | Dagsommerfugle |
|
Også her i Åmosen ved Ollerup på Sydfyn kunne vi i dag glæde os over en enkelt nældens takvinge, der sad og lunede sig i solens stråler på husmuren midt på dagen. Skrevet d. 10/11-2013 |
| Dagsommerfugle | Natsommerfugle | Meddelelser |
| Forrige | Tilføj ny rapport | Næste |